• ReklamaA1 - silpol v2

Szukaj

    ReklamaB1 - EcoLine 04.2021-12.2024 Bogumiła

    Forum

    Dział

    Wątek

    • Inne tematyWĄTKÓW: 641
      • komora solnaODSŁON: 4020
        ~ hak Dodany: ponad rok temu

        Elementy stalowe dla motoryzacji śrutowane,przygotowanie (fosforanowanie żelazowe ferrophos 7767/2, płukanie wodą, płukanie wodą demi, pasywacja Ferropass 7815). Jaki wynik w komorze solnej mogę uzyskać, jeśli pomaluję to farbą proszkową? Pytam, bo różni dostawcy dużo obiecują.

    • ~ rado 2 ponad rok temu nikt nie udzieli Tobie rzetelnej informacji, a uzyskasz ją dopiero po oddaniu detali na komorę soli albo inny jakąś komorę zmiennych warunków. Panuje obiegowa opinia, że same fosforany pod farbą poliestrową podnoszą odporność na komorze soli o ok. 200h. Tutaj oczywiście dochodzi jeszcze czystość kąpieli i detalu przed nałożeniem fosforanów. Dalej czystość wody demi i pasywacji. Jeden powie tobie na oko 400h, drugi 800h i każda odpowiedź będzie miała podstawy teoretyczne i tylko teoretyczne. Zrób próby na komorze!
      oceń komentarz zgłoś do moderacji
    • ~ pulverpolska 1 ponad rok temu No nie kolego rado producent tej chemii to poważna odpowiedzialna firma i odpowie rzetelnie i nic nie będzie ukrywała. To zresztą wiedza ogólno-dostępna nawet na typ portalu. Dalej się z tobą zgadzam. Ten zestaw preparatów w komorze solnej (badanie odporności na obojętną mgłę solną zgodnie z normą DIN 5002I-SS) dla stali podają 3-4 mm korozji podpowłokowej po 1000 h. Tu oczywiście nasuwa się pytanie jakiej odporności oczekujemy. Najczęściej wyobrażamy sobie że procesy fosforanowania zapewniają absolutną odporność korozyjną i liczymy na wieleset godzin mgły solnej z całkowitym brakiem korozji podpowłokowej a już szczególnie jeśli zrobimy pasywacją tak jak kolega hak. Oczywiście możesz zlecić takie badanie dla swojej lakierni i stosowanego procesu - na pewno wyjdzie gorzej niż dla warunków laboratoryjnych. Kolego hak pamiętaj że procesy fosforanowania nawet z pasywacją to zawsze tylko KRÓTKOOKRESOWA OCHRONA ANTYKOROZYJNA na tyle by pomalować detale bez korozji naukowcy podają 72 godzin (celowo pomijam sprawy adhezji)i tylko częściowo wydłużają odporność korozyjną. Potem możesz polegać tylko na barierowej ochronie jaką tworzy farba. Oczywiście dla żyrandola który wisi pod sufitem w suchym i ciepłym mieszkaniu to wystarczy na 25 lat, dla elementu samochodu który dostaje kamieniami i przez pół roku kwasi się w soli może nie wystarczyć na rok. Zrób sam próbę bez komory solnej. Razem z detalami przygotuj w swoim procesie jak opisujesz pasek blachy który wejdzie do szklanki. Wlej wody wsyp 1/2 łyżeczki soli wymieszaj i zanurz pasek po swoim procesie , wyjmij i przykryj nim szklankę. Napisz wszystkim kolegom po ilu godzinach zauważyłeś rdzę na spodzie paska blachy. Będziesz miał odpowiedz po ilu godzinach od uszkodzenia pęknięcia farby pojawia się korozja podpowłokowa na detalach motoryzacyjnych po twoim procesie przygotowania powierzchni. Oczywiście korozja jest niewidoczna jeszcze przez długi czas ale cały czas żre pod farbą coraz dalej i najszybciej zobaczysz tu gdzie najcieniej farby czyli na ostrych krawędziach malowanych detali albo gdzie tania kiepska farba "igiełkowała" Powodzenia.
      oceń komentarz zgłoś do moderacji