• ReklamaA1 - silpol v2

Szukaj

    Reklama
    B1 tiger-coating 18.08.2022-24.01.2023 Julian przedłużony do końca 2024

    Forum

    Dział

    Wątek

    • Inne tematyWĄTKÓW: 641
      • Farba na ocynkODSŁON: 5247
        ~ Andrzej Śląsk Dodany: ponad rok temu

        Koledzy, proszę o radę. Po napyleniu proszku i wypaleniu w miejscach spawów pokazują się pęknięcia powłoki. Przy skomplikowanym ogrodzeniu spawów jest sporo i problem robi się duży. Po kolejnym proszku i wypaleniu problem znika. Koszty podwójne !!! Mam pytanie, czy to jest problem ogólny, złej farby, czy coś innego. Wcześniej element jest trawiony i po utwardzeniu przyczepność powłoki jest dobra, tylko ostro gazuje na spawach. Dziękuję i Pozdrawiam...

    • ~ deccorativo 8 ponad rok temu Jeśli przy pierwszym malowaniu spaw gazuje a w drugim malowaniu już nie to na początek zastosuj farby z fabrycznym odgazowywaczem - powinno pomóc i juz przy pierwszym malowaniu powinno być OK. Jeśli gazuje tylko spaw pod ocynkiem - to nie jest typowe dla elementów cynkowanych ogniowo. Coś pozostaje na powierzchni spawu czego nie usuwa trawienie w ocynkowni. Zadzwoń do mnie to moze wspólnie ustalimy przyczynę tel 508267663
      oceń komentarz zgłoś do moderacji
    • ~ DRACKO60 7 ponad rok temu Elementy ocynkowane mogą sprawiać problemy. sprawdzonym sposobm jest wygrzanie elementu przed malowaniem. Jezeli farbę masz na 180 stopni to wygrzej element w temperaturze 190. Przedzwoń, pomogę 605595101
      oceń komentarz zgłoś do moderacji
    • ~ deccorativo 6 ponad rok temu Przy wstępnym wygrzaniu przed malowaniem oczywiście jest duże prawdopodobieństwo że problem zniknie ale podwójny koszt energii pozostaje, a lakiernia pracuje dwa razy wolniej!!! - a pracownikom trzeba płacić tyle samo za połowę roboty!!!!. TO NIE JEST DOBRE ROZWIĄZANIE. Farby proszkowe z odgazowywaczem nie generują takich wad a kosztują niewiele więcej od standardowych podnosząc cenę farby o 70-90 groszy/kg. Zawsze wyjdzie taniej niz podwójne grzanie. Polecam tel 508267663
      oceń komentarz zgłoś do moderacji
    • ~ malarz 5 ponad rok temu Witam Najprawdopodobniej spawacz używa środka ułatwiajacego oczyszczenie spoiny, trawialnia w cynkowni tego nie ruszy, a u ciebie buzuje. Jeżeli jest tak jak piszę, to farby z odgazowywaczem nie załatwia sprawy. Może być jeszcze jedna przyczyna. Jeżeli to występuje tylko na spawach, to mogą być niedomknięte spoiny i w tych miejscach przy pierwszym malowaniu występują Pprzedmuchy i tworzą się pęcherze powietrza.
      oceń komentarz zgłoś do moderacji
    • ~ pulverpolska 4 ponad rok temu Kolego Andrzej ze Sląska. Napisz co było, co pomogło lub jak rozwiązałeś problem. Taka informacja jest ważna dla nas wszystkich i kończy temat. Pozdrawiam Henryk Ośko
      oceń komentarz zgłoś do moderacji
    • ~ Andrzej Śląsk 3 ponad rok temu Dziękuję Panu Henrykowi i wszystkim za rzetelne uwagi i sugestie. Sprawa na dziś pozostaje otwarta. Ze względu na pogodę zimową i praktycznie martwy sezon w ogrodzeniach nic nie malujemy z tych elementów. Zaczniemy od farby z odgazowywaczem i zobaczymy efekty. Malowanie przęseł to u nas to są sprawy dodatkowe, głównie pracujemy na elementach konstrukcyjnych cynkowane ogniowo. Elementy są trawione i w tym przypadku zdarzają się też gazowania. stosowaliśmy farby przeciw gazowaniu, ale efekt był bez większej różnicy i ze względu na koszty zaprzestałem to robić. Zauważyłem, że różne rale także różnie się zachowują na ocynku. Cały proces jest bardzo złożony i nieprzewidywalny. Jednego jestem pewien, 90% zależy od ocynkowni. Co oni tam robią to tylko oni wiedzą. Nie przekonują mnie tłumaczenia obsługi, że zawsze tak samo, że szef pilnuje itd. Liczą się tylko kilogramy, reszta to problem innych. Pozdrawiam cynkowników, bo wiem, że też czytają nasze forum...
      oceń komentarz zgłoś do moderacji
    • ~ ERYK 2 ponad rok temu Jeżeli na spawach pojawia się problem z przyczepnością powłoki, przyczyną może być metoda spawania. Spawanie elktrodą powoduje, że sopiny takie bez oczyszczenia mechanicznego przed cynkowanie nie wytrawią się w kwasie powodując niedocynkowania. Sole topnika w tych miejscach spalają się w cynku, które są trudno usuwalne poprzez procesy przygotowujące do malowania. Bardzo dużym i powszechnym problemem są nieszczelne spiny. W małe pory w spoinie po cynkowaniu wnika wilgoć, której nie da się usunąć. Pod powłoką malarską w sopinie będą zachodziły procesy powodując uszkodzenie powłoki malarskiej. Dlatego tak istotne jest dobre wykonanie spoin. Ocynkownie często wykonują zaprawki farbą cynkową, wad powłoki cynkowej, na powstanie których nie mają wpływu. Farbę do zaprawek należy usunąć, a najlepiej poinformować ocynkownię o zamiarze malowania wtedy można uniknąć zaprawek. Mam dobre doświadczenia z ocynkownią w Siedlcach, najlepiej skontaktować się z nimi przed dostawa i uzgodnić szczegóły, pomogą rozwiązać wątpliwości. Czytałem artykuł profesora ze śląska o systemie duplex, że duży wpływ na przyczepność farby ma skład kąpieli cynkowej najlepiej aby było 99,999% cynku a reszta do domieszki. Jeżeli ocynkownia posiada atest higieniczny tzn że ma czysty cynk.
      oceń komentarz zgłoś do moderacji
    • ~ pulverpolska 1 ponad rok temu ERYK zaczne od końca. Z tym atestem higienicznym to mnie rozbawiłeś. Wszyscy co stosowali w "aferze solnej" przez kilkanaście lat tą sól z dioksynami maja atest higieniczny. Polecam ci wędlinki z JBB smacznego z ich atestem ( ja też żarłem). Także te 99,999 % cynku to tylko w laboratoriach naukowych bo w wannach cynkowniczych często poniżej 94% i brak ochrony galwanicznej. Wszystko co napisałeś dalej to juz pisali i deccorativo i malarz. Ale dziękujemy - widać że nie woziłeś nic do ocynkowni bo Andrzej juz to podsumował - 90 % problemu to ocynkownia i możesz im mówić że do malowania - tam liczy się szybkość i waga i trzeba uważać by nie pogubili i nie pokrzywili. Polecam tylko te ocynkownie które mają własne lakiernie proszkowe wtedy zawsze jakość cynku dziwnym trafem jest dobra. Zobacz np płoty Wiśniowski tam moje farby nie gazują - dlaczego?
      oceń komentarz zgłoś do moderacji