- Inne tematyWĄTKÓW: 641
-
problem z "igłowaniem"ODSŁON: 5264
~ czako Dodany: ponad rok temu
Witam mamy problem na naszej lakierni z "igłowaniem" tzn sa na pomalowanych detalach takie małe dziurki jakby po igle... ale wystepuja one tylko jak malujemy stal, nigdy nie ma tego na aluminium, a na stali tez nie za kazdym razem... z czego to moze wynikać i jak to rozwiazac?
-
~ grzegorzc0 8 ponad rok temu Jest to fragment artykułu - może pomoże. "Drugim najczęściej występującym defektem pojawiającym się na pomalowanych detalach jest igłowanie (z ang. pinholing). Objawia się on kraterami na powierzchni powłoki, które wyglądają tak, jakby powstały w wyniku nakłucia powłoki igłą. Kratery powstają w powłoce w wyniku braku odgazowania lotnych substancji podczas utwardzania się farby. Lotne substancje, które w wyniku ogrzewania ulegają odgazowaniu, mogą pochodzić bądź z porów, jam czy zagłębień w malowanym elemencie (materiał porowaty, np. ocynk), powstawać na mokrej lub niedostatecznie wysuszonej powierzchni oraz z lotnych substancji pochodzących z farby. Igłowanie może być też spowodowane zawilgoceniem proszku na skutek jego wadliwego magazynowania lub zbyt gwałtownego nagrzewania się malowanych detali podczas procesu utwardzania. O ile igłowanie, które jest wynikiem lotnych substancji z farby uwidacznia się tylko przy zbyt dużych grubościach powłoki (zazwyczaj powyżej 100-120 µm), to w pozostałych przypadkach może być widoczne nawet przy właściwej grubości powłoki. Aby uniknąć igłowania należy zachować odpowiednią grubość nakładanej powłoki. Dbać także o prawidłowość procesu ostatniego płukania oraz suszenia powłoki przed powlekaniem. Natomiast w przypadku malowania podłoży porowatych należy zgłaszać to wcześniej dostawcy farby, by dostarczył odpowiednio przygotowaną farbę. Przy powłokach ocynkowanych najlepszym rozwiązaniem jest dostarczenie producentowi kilku elementów, aby we własnym laboratorium mógł odpowiednio dobrać farbę. Przy składowaniu farby należy zawsze pamiętać, by pomieszczenie było suche i przewiewne, a temperatura nie przekraczała 25°C bądź nie była niższa od 5°C."oceń komentarz zgłoś do moderacji
-
~ robciowr 7 ponad rok temu W lakierni, w której pracuje stosujemy metode wygrzewania w wysokiej temp. rzędu 215-230 stopni C w czasie około 15 minut i dość często to się sprawdza. Detal wczesniej przechodzi cały proces przygotowawczy oprócz nakładania fosforanów żelaza lub cynku bo wiadomo, że te uległyby wypaleniu w tak wysokiej temp. Robimy to już po wygrzaniu.oceń komentarz zgłoś do moderacji
-
~ Balbin 6 ponad rok temu A stosujesz farby jednego producenta? Może to efekt prymidowy - dowiedz się jaki utwardzacz stosują?oceń komentarz zgłoś do moderacji
-
~ czako 5 ponad rok temu stosujemy farby roznych producentow i rozne rale. i zdaza sie to czesto na naberze i teknosie...oceń komentarz zgłoś do moderacji
-
~ Balbin 4 ponad rok temu A więc to może być efekt prymidowy. Trzeba by to zobaczyć. Podeślij mi namiar do siebie, poproszę doradcę handlowego aby jak będzie w Twoich okolicach, zajrzał do Ciebie i obejrzał ten problem. Mój email hadoram@tlen.ploceń komentarz zgłoś do moderacji
-
~ Monika 3 ponad rok temu Witam! Jest to efekt gazowania.Proszę wygrzać element przed malowaniem. Moze to pomóc. Proszę spróbować farby z odgazowywaczem. Jesli będzie Pan miał jakieś pytania proszę o kontakt 502 180 266oceń komentarz zgłoś do moderacji
-
~ czako 2 ponad rok temu witam!!! wygrzewałem element w wyższej tem i dodałem do farby odgazowywacz firmy igp. Pomogło ale nie usunelo w 100% problemu... Problem ten wystepuje na ramach stalowych spawanych z profilu 40mm i gr. ścianki 2,5mmoceń komentarz zgłoś do moderacji
-
~ daro 1 ponad rok temu Witam Igłowanie to skaplikowany defekt i należy rozpatrywać kila wersji powstania wady.Może być to spowodowane np zbyt szybkim zasklepieniem się powłoki, nie odpowiedniej farby.Zbyt długiego czasu polimeryzacji bąć nie nie odpowiednio nastawinnego pieca na wymogi stali niskowęglowej.Czy po fosforanowaniu kładziesz powłokę konwersyjną w postaci jakiejś pasywacji? Czy problem dotyczy tylko stali węglowej? Musiałym porozawiać i zobaczyć zdjęcia? Czy na stali przed obróbką nie ma śladów korozji nalotowej? Satl przed obróbką chemiczną jest obrabiana mechanicznie? mój tel 691-272-159 jeśli masz pytania dzwoń.oceń komentarz zgłoś do moderacji