- Inne tematyWĄTKÓW: 641
-
Temperatura wypalaniaODSŁON: 3629
~ Andrzej Śląsk Dodany: ponad rok temu
Cześć koledzy. Mam pytanie, klient dał do malowania materiał z własną farbą proszkową. Trochę byłem zdziwiony, ale wiadomo, on płaci. Jest to mix w macie firmy Inver. Myślę, że tego z Dębicy. I moje małe zdziwienie tem. wypalania 190 C. 15 min. Nie miałem wcześniej doświadczenia z tym producentem, wszystkie kolory tak mają, czy tylko ja tak trafiłem. Producenci zaczynają promować proszki niskotemperaturowe a tu tak ostro i pełne 15 min...
-
~ Rycerz;-) 3 ponad rok temu Dziwi mnie Twoje zdziwienie przecież taka temperatura wypalania to jest teraz norma.Proszki niskotemperaturowe można chyba nazwać przy temp. 160 C a nie 190 C. Jeśli wprowadzam w błąd niech no ten pan od Leppera mnie poprawi ;-)oceń komentarz zgłoś do moderacji
-
~ pulverpolska 2 ponad rok temu Kolego Andrzeju cały problem juz opisałem na forum wcześniej w temacie " czas w piecu (leon) z 23.02.2012. i jak należy podchodzić do tego co napisane na kartonach. Kolega Rycerz ma absolutnie rację (: Farby niskotemperaturowe to obecnie dla mixów 140 C x 10 minut dla blachy stalowej 1mm a dla poliestrów 160 C x 10 minut dla blachy stalowej 1mm.( specjalnie to podkreślam bo często podają dla blach aluminiowych 0,8mm) Natomiast dla farb matowych ( połysk 10-20%) nadal tak naprawdę nie ma farb niskotemperaturowych bo najczęściej podaje sie 200 C x 10 min dla blachy stalowej 1mm. Jeśli producent dla matowej podaje 190 C x 15 minut to albo chce wywołać wrażenie niskotemperaturowej , albo obawia sie zółknięcia w 200 C dla jasnych kolorów. Przy okazji ciekawe wyniki badań z fabrycznego laboratorium potwierdzone już przez dwu regeneratorów felg. W piecach konwekcyjnych felgi aluminiowe należy wypalać w temperaturze norma+10 C x 25 minut. W rejonie śrub jest co najmniej 4cm-owej grubości puc aluminium. Paski temperaturowe przyklejone w tym miejscu dla nastawów pieca np 180 C po 15 minutach od osiągnięcia tej temperatury ledwo wskazują 160 C. W piecach z termoobiegiem - 170 C. Wniosek - felgi najczęściej są nie dopalone vide -transparent pęka lub farba pryska od uderzeń kamyczków. Czy ktoś z kolegów ma podobne doświadczenia z alufelgami?oceń komentarz zgłoś do moderacji
-
~ Andrzej Śląsk 1 ponad rok temu Sprawa z temperaturą wyjaśniona i jasna, trochę sam się zakręciłem. Klient zostawił karton z oderwaną etykietą, a później dzwonił i podawał dane, ale nieważne. Dziękuję. Z felgami już ten temat przerabiałem i mogę potwierdzić, że w okolicach śrub materiał jest bardzo gruby. Ile cm. to pewnie też różnie, ale ja felgi wypalam 30 min. Wcześniej w szczególności przy transparentnych czasami miałem delikatną pajęczynkę, ale nie zawsze (stąd te różne grubości) Temat był omawiany jakiś czas wcześniej Pozdrawiam...oceń komentarz zgłoś do moderacji